2011. február 21., hétfő

Vanna Cercena: Tükörnapló

Első mondatok: „Ma van a tanítás utolsó napja. Szerencsére választásokat tartanak, így hamarabb vége az iskolának. Tulajdonképpen nem is éreztem rosszul magam az első gimiben (hat osztályos): talán azért, mert ugyanazok az osztálytársaim, mint az elemiben, és a tanárok sem vadállatok, pedig attól féltem. Persze a vakáció sokkal jobb.”

Amint az első bekezdés elárulja egy fiatal, 12 éves lány Carlotta vakációjáról szól a történet. Édesanyjával tervezett korzikai nyaralásuk kútba esett, mert édesanyjának egy sürgős és számára igen érdekfeszítő munkája akadt. Így hát Carlottát pár hét unalom várja a hegyek között. Gondolta ezt ő, de aztán segített édesanyjának az iratok rendezésében és ráakadt egy naplóra, ami szintén egy 12 éves lányé volt, akit Caterinának hívnak és pontosan 100 évvel ezelőtt élt.

Innentől párhuzamosan halad tovább a történet, mindkét lány naplóját párhuzamosan olvashatjuk. Carlottáét arról, hogy nem is alakul rosszul a szünidő, barátokra, szerelemre talált és igen kedves ismerősökre. Caterináé pedig arról, hogyan vándorolt ki „Merikába”, a hajóúton megélt érzelmeiről, és utána a beilleszkedéséről.

Nagyon kedves, aranyos kis történet volt, 1-2 óra alatt elolvasható. Persze a célközönsége is 12 évhez közel álló korosztály, de azért én is élveztem. Főleg azért, mert szeretem a napló formában írt történeteket, regényeket. 

8/10.

Nincsenek megjegyzések: