2011. március 2., szerda

Meg Cabot: Airhead (Ki vagyok én?)

Részlet a könyvből: „Mi ad helyet a személyiségnek? Vagy más szóval... a lelkünknek? Az agyunk? Vagy a szívünk és a testünk? Nikki Howard agya valóban nem működik már. A szíve azonban ver tovább.”

Meg Cabottól olvastam már könyvet, többet is, eddig nem csalódtam benne. Ezt egy kicsit félve kölcsönöztem ki, ugyanis vérbeli tinikönyvnek tűnt. Igaz, olvastam már tinikönyvet, tetszett is, úgyhogy aggodalmam el is szállt. Nem bántam meg.

Emerson Watts egy gimnazista lány, akit a számítógépes játékokon kívül nem nagyon érdekel semmi más, legjobb barátja Christopher, akibe titokban szerelmes. A lányt nem érdekli a divat, az öltözködés, el is ítéli az ilyen lányokat az iskolában, mert úgy gondolja, hogy az ilyen lányok felületesek és üresfejűek.
Egy nap kénytelen elkísérnie húgát egy új áruház megnyitójára, ahol mindenféle tinisztárok lépnek fel, többek között Nikki Howards, szintén 17 éves szupermodell. Itt történik egy tragédia, Emersonra ráesik egy óriási kivetítő, ugyanebben a pillanatban Nikki rosszul lesz és elájul. Ebben a pillanatban gyökeresen megváltozik Emerson élete.

Legközelebb egy kórházi szobában tér magához, szülei mellette vannak, de nagyon furcsán viselkednek, örülnek, hogy magához tért, de mégis furcsák. Ismeretlen látogatói érkeznek, mindenki Nikkinek szólítja, a szülei viszont Emnek, ahogy régen. Eleinte senki nem akarja elmondani mi történt vele, amikor azonban már sejti, akkor az orvosa felvilágosítja arról, amit szinte elképzelni sem lehet.
Emerson Watts 17 éves diáklány megkapja Nikki Howard szupermodell testét, életét, szerződéseit és Nikki életét kell tovább élnie Em gondolataival.

Az izgalmas, jól kitalált sztorin kívül elgondolkodtat a könyv, hogy kik is vagyunk valójában. Az agyunk irányít-e mindent, vagy a szívünk is, És tényleg, az ember lelke hol lakik, az agyban vagy szívben?
Sajnos, vagy inkább nem, nincs vége a történetnek, mert három kötetes, de a 2. kötetre még egy pár hetet várni kell a megjelenésig, arra pedig, hogy könyvtárban is felbukkanjon még többet. Sebaj, rengeteg jó könyvem van még.:)

9/10

Nincsenek megjegyzések: