2011. április 5., kedd

Leiner Laura: A Szent Johanna gimi (Kezdet)

Első mondatokból: „...anyu olyanokat mondott, hogy „egy tizennégy éves lány legjobb barátja a naplója”, meg hogy „kamaszkor meghatározó része a naplóírás...” Ezeket nagyjából azokból a szakkönyvekből szedte, amiket előszeretettel böngész. A szüleim a tinédzserré válásomat tragédiaként élik meg, pedig szerintem teljesen normális tizennégy éves vagyok.”

A könyv a Szent Johanna alapítványi gimnázium 9/b osztályos tanulóiról szól. Rentai Renáta 14 éves diáklány naplójából ismerhetjük meg a francia tagozatos gimnázium egyik első osztályát. Reni okos, jó tanuló, szorongásoktól sem mentes kamaszlány, bájos természetével hamar megnyeri osztálytársait és tanárait, valamint bennünket olvasókat is. Legjobb barátnője Virág, aki már nem annyira jó tanuló, viszont kitűnően rajzol és nagyon érzékeny, és emós. Legjobb barátja Arnold, aki szuperintelligens, szuperokos, egész nap olvas, órákon, szünetben, de azért nagyon jó barát. Kinga, az ügyeletes stréber, az egymást állandóan ugrató, de nem túl jól tanuló fiúk, Dave, Ricsi, Robi, Zsolt, a nagyon csendes Gábor, akinek csak a nevét ismerjük meg a könyvben, annyira csendes, Jacques (Zsák) a francia fiú, és végül, de egyáltalán nem utolsósorban a vagány, szívtipró Cortez, akibe Reni szerelmes lesz.

Megismerjük a tanárokat, akik között vannak nagyon szerethetők, utálhatók, mint egy mai középiskolában. Vannak szakkörök, olvasókör, iskolaújság-szerkesztőség, színjátszókör, foci, és rengeteg diákoknak szervezett különprogram.

A háttérben pedig vannak szülők, van köztük elvált, vannak külföldön élők és vannak kedves emberek, mint pl. Reni szülei, akik kamasz kézikönyvekkel felfegyverkezve próbálják nevelni lányukat.

A könyv átlagos fiatalok életéről, mindennapjairól szól, akik tanulnak, barangolnak a világhálón, csetelnek, gördeszkáznak, kirándulni járnak, szerelmesek lesznek. Szóval semmi különleges, mégis nehéz letenni a könyvet, nekem két délutános olvasmány volt.

Szól gimiseknek, fiataloknak és ugyanúgy a szülőknek – mint én -, hiszen szinte a saját problémáinkat, hétköznapjainkat ismertem fel benne.

10/10

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nem tudod véletlenül, honnan tölthetném le a könyvet valahonnan?
Már régen el akarom olvasni de sehol sem találtam. ://

Bea írta...

Sajnos nem, de próbálkozz a könyvtárban. Én pl. a gyermekkönyvtárban találtam.:)