2009. március 23., hétfő

Könyvek

Egy régi elmaradásomnak szeretnék eleget tenni. Bevallom több ilyen dolgot sem csináltam meg...., talán majd pótolom azokat is.

Ezt a blogstafétát Bobótól kaptam és ezzel kezdem a pótolgatást, mert ez igencsak kedvemre való.

A kérdés: Mit olvastál tavaly?

Én ezeket (és még sok mást):



Egyformán szeretem a szórakoztató, könnyedebb, romantikus hangvételű és komolyabb könyveket, mindenevő vagyok.
A tavalyi legutóbb olvasott könyveim listája:

1. Ken Follett: Az idők végezetéig
Aki olvasta a Katedrálist, annak nem kell bemutatnom ezt a könyvet sem. A Katedrális az egyik kedvenc könyvem, bár miután elolvastam a folytatását Az idők végezetéig címűt már nem tudom határozottan eldönteni, hogy melyik tetszik jobban. Más mind a kettő, mégis hasonló, tehát mégis folytatása az előzőnek, de különálló történet, tehát azok is elolvashatják, akik nem olvasták a Katedrálist, bár én együtt ajánlom a kettőt.

2. Polcz Alaine: Éjjeli lámpa
Könyv az elmúlásról, az emberek ehhez való hozzáállásáról.... Szerintem megrázó könyv, ettől függetlenül mindenkinek ajánlanám, sőt éppen ezért, mert nagyon sokan nem tudunk jól viszonyulni egy beteg, élete vége felé járó idős emberhez, családtaghoz és nem akarunk, nem tudunk vele beszélni a halálról, mert erről nem szeretünk...
Ez a könyv elmondja, hogy szükség van erre, a beteg haldokló embernek is, és az itt maradónak is..... Fájdalmas végigolvasni, szembesülni vele.

3. Stephanie Calman: Egy rossz anya vallomásai

4. Fannie Flag: Isten hozott Prücsök!

Mindkettő kikapcsol, szórakoztat, romantikus, vidám, aranyos.

5. Nem vénnek való vidék
Ebből a könyvből film is készült. Oscar díjas. Nem szeretem megnézni az elolvasott könyveket filmben, mert abból mindig csalódás van. De most úgy történt, hogy előbb láttam a filmet és aztán olvastam a könyvet. Nem tudom, ha fordítva történik, akkor miben csalódom. A filmben vagy a könyvben. Ugyanis a film tetszett. Aztán olvastam a könyvet, kerestem benne a filmet, de nem nagyon találtam. Teljesen máshogy képzeltem el a szereplőket, mint amilyenek a filmben voltak, annak ellenére, hogy láttam a filmet, és zavart ez az ellentmondás.

Ez pedig az a négy könyv, ami szintén nagy kedvencemtől Jodi Picoult-tól magyar fordításban megjelent. Legutoljára a Szívtől Szívig-et olvastam, hatalmas élmény volt, megrázó és ....sírtam a végén... nagyon. Nem vidám, inkább elgondolkodtató, viszont letehetetlen. Olvassátok el!

A Tizenkilenc perc-et most kaptam egy kedves barátnőmtől, még elolvasásra vár.
Én úgy vagyok vele, ha elolvasok egy könyvet, aminek nagyon a hatása alá kerültem, akkor várnom kell egy pár napot, míg új könyv olvasásába tudok fogni.


Ezek a könyvek (és még sok más) elolvasásra várnak:


Ha már könyveknél tartunk, akkor bemutatom kicsike könyvjelzőgyűjteményem is:

1 megjegyzés:

BoBo írta...

Bocs Bea, csak most jutottam ide a bloghoz, s látom beírtad a könyveid. Látom sok olyan van amit én is olvastam (a tervek között is:-)). A Polcz Alaine könyv pedig felkeltette az érdeklődésem.